EN
message

zaplanuj rozmowę

Niniejsza strona używa plików cookies w celu optymalizacji korzystania ze strony internetowej, w celach statystycznych oraz popularyzacji strony za pomocą serwisów społecznościowych. Warunki przechowywania plików cookies możesz określić w przeglądarce internetowej.

Co składa się na sukces sprzedażowy?

08.01.2020

Co składa się na sukces sprzedażowy?

Działania ukierunkowane na zwiększenie sprzedaży powinny być rozpatrywane w szerokiej perspektywie. Panuje dziwne przeświadczenie, że wygenerowanie leada oznacza sukces sprzedażowy a to dopiero początek drogi do sfinalizowania transakcji. Budowanie zaufania to proces a rozpoczynać się musi zawsze od profesjonalnego wizerunku i autorytetu o czym często firmy zapominają. Budujesz firmę, inwestujesz w nią swoją energię, pasję, czas i finanse. Zadbaj o najważniejsze kompetencje gdyż często z pozoru nawet mały błąd może kosztować Cię utratę klientów. Poniżej kilka najważniejszych elementów, które przybliżą Cię do celu.

 

Strona www

Mówi się, że nie należy oceniać książki po okładce, ale niestety w biznesie wygląda to inaczej. Wygląd strony zgodny z najnowszymi trendami będzie świadczył o tym, że Twoja firma prężnie pracuje i jest na bieżąco ze wszystkimi nowościami. To jeden z kluczowych elementów zaufania w procesie sprzedaży więc jeśli masz ograniczony budżet najpierw zainwestuj go w swoją wizytówkę a dopiero potem myśl o generowaniu leadów. Niby banał, niby mamy XXI wiek a co 10 firma, która się do nas zgłasza potrzebuje nowej strony i bagatelizuje ten problem tłumacząc się innymi priorytetami lub brakiem środków. To podstawowy błąd, który mocno wpływa na efektywność sprzedażową. Sam oceń, która z poniższych stron prezentuje się lepiej i wzbudza większą wiarygodność.

 

Dedykowana oferta

Zdefiniowanie potrzeb klienta i próba ich zaspokojenia to kolejny niezbędny element by zwiększyć szansę na sukces. Im bardziej personalny przekaz tym lepiej. Każda firma bez względu na wielkość powinna opracować wartościowe materiały marketingowe. Będę z Wami szczera i wyłożę kawę na ławę - nawet te największe i najbardziej znane marki ich nie mają! Często uświadamiam swoich Klientów w tym temacie i zachęcam do stworzenia konkretnych case studies typu wdrożenie platformy X dla branży telco. Co istotne muszą zawierać informacje jakie dokładnie korzyści osiągnął Klient z wdrożenia takiej platformy. W jaki sposób to usprawniło jego pracę? Ile kosztów zaoszczędził? O ile zwiększył zysk? Język korzyści i zaspokajanie potrzeb to najtrudniejsza cecha dobrego handlowcy ale sam opis wdrożenia i lista technologii jakie były użyte w projekcie to trochę za mało. Pamiętaj, że mniej znaczy więcej. Zbyt duża ilość informacji w prezentacji dezorientuje. Ustal swój target, przeanalizuj dokładnie grupę docelową i zaplanuj komunikację stricte pod te osoby. Skup się na umieszczeniu najważniejszych benefitów ze współpracy z Tobą. 

Zespół sprzedażowy i standardy

Są ludzie, którzy o sprzedaży wiedzą wszystko, a i tak nie potrafią skutecznie sprzedawać. Aby zbudować solidny zespół szukaj w pracownikach inteligencji, dociekliwości i lotnego umysłu. Kogoś kto umie sprzedać siebie i swoją pracę. Cechy podstawowe, które charakteryzują każdego dobrego sprzedawcę to szczególny optymizm i nieustępliwość. Zadbaj o to by Twój zespół zadawał właściwe pytania na temat potrzeb klienta, jego problemów i celów. Dokładnie precyzuj też swoje oczekiwania względem pracowników, a także odpowiednio ich motywuj. Zapewnij im odpowiednie narzędzia i standardy, które powinny zachęcać handlowców do zachowania się w określony sposób, zgodny z DNA marki. Warto standaryzować te obszary, które mają największy wpływ na sprzedaż jak np. treść wysyłanej oferty czy ilość follow upów w przypadku braku odpowiedzi. Jeśli nie zostanie ustalony jeden spójny proces, to handlowcy mogą zacząć tworzyć własne strategie, których przebieg może być później trudno monitorować. A jeśli trudno coś zmierzyć, to również trudno tym zarządzać. Ważne jednak by standardy stały się pomocą i wsparciem, a nie ograniczeniem i utrudnieniem pracy. 

Lead i właściwa obsługa

Czas to pieniądz, im szybciej nawiążesz kontakt, tym większa szansa na zamknięcie deala. Niestety w praktyce wygląda to tak, że niektórzy nasi Klienci podejmują kontakt po tygodniu lub dwóch od pozyskania, inni z nich kontaktują się zaś od razu ale już po 1-2 próbach się zniechęcają. Niestety ciężko wówczas o sukces.

Velocify podaje w swoim raporcie, 
że aż z 93% leadów udało się skontaktować dopiero przy szóstej próbie. 

Reguła obsługi leada, czyli co się będzie później z tym leadem działo jest bardzo ważna. Wszystko powinno być jasno określone, żeby każdy wiedział, jak jest jego rola w procesie. Im lepiej przygotowana i przeprowadzona kampania, tym więcej wysokiej jakości leadów. Im więcej gorących leadów, tym większa szansa na stworzenie owocnej relacji z klientami i sprzedaż. Nie oczekuj jednak, że z 20 leadów uda się podpisać 10 umów bo to nierealne.  Jeśli masz zdobyć 50 klientów w miesiącu, a Twój dział sprzedaży ma wyniki na poziomie 10-15%, potrzebujesz od 334 do 500 leadów sprzedażowych w każdym miesiącu.