TOP 5 narzędzi do e-mail marketingu
29.07.2024
TOP 5 narzędzi do e-mail marketingu
Chociaż wielu ekspertów przewidywało, że e-maile zostaną w pełni zastąpione przez komunikatory internetowe, te nadal mają się bardzo dobrze. Pokazują to statystyki. W Polsce 70 proc. użytkowników sieci (około 20 milionów) regularnie przegląda swoją skrzynkę pocztową[1]. Na świecie to nawet 4,6 miliarda ludzi[2]. Jak wykorzystać tak ogromne zasoby w docieraniu do kolejnych klientów? Stosując narzędzia do e-mail marketingu, które przybliżymy w poniższym tekście.
Elektroniczna skrzynka pocztowa to niezmiennie skuteczne narzędzie generowania efektywnych leadów sprzedażowych. Potwierdzają to liczne badania. Np. według raportu GetResponse ponad 1/3 spersonalizowanych wiadomości mailowych jest otwierana (30,93%) przez odbiorców w Polsce. Na świecie to 26,8%.
Jednak skuteczne dotarcie z komunikatami marketingowymi i zachęcenie użytkownika do otwarcia wiadomości, wymaga zastosowania określonych narzędzi, omijających m.in. filtry antyspamowe najpopularniejszych klientów poczty elektronicznej.
TOP 5 narzędzi do e-mail marketingu – na jakie warto postawić?
Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań. Poniższe przykłady narzędzi do e-mail marketingu to naszym zdaniem TOP 5 wyborów dla firm. Pod uwagę wzięliśmy m.in. popularność software, przejrzystość interfejsu, posiadane funkcjonalności oraz pomoc supportu.
MailerLite
Zaawansowana platforma do e-mail marketingu, która umożliwia tworzenie zautomatyzowanych kampanii digitalowych, bazując na wskazanych zasobach, bazie klientów i ustalonym harmonogramie. Umożliwia m.in. zaprojektowanie maili od A do Z i stworzenie czytelnych formularzy zamówienia. Plan do 1000 odbiorców jest darmowy.
Jakie są zalety tego narzędzia?
- Personalizacja i fragmentacja grupy docelowej.
- Wsparcie techniczne na każdym etapie działań.
- Multifunkcjonalność (np. prowadzenie testów A/B).
Co użytkownicy zaliczają do wad narzędzia MailerLite?
- Utrudniona weryfikacja adresów mailowych, które nie mają konta na domenie klienta.
- Bardzo okrojony plan darmowy (jedna strona na darmowym planie).
MailerLite jest narzędziem wszechstronnym, pozwalającym na grupowanie odbiorców, wraz z merytorycznym wsparciem technicznym supportu. Niestety, bardzo okrojony plan darmowy sprawia, że systemu nie będziemy w stanie przetestować przed wykupieniem docelowego abonamentu.
GetResponse
Intuicyjne narzędzie do prowadzenia kampanii digitalowych (nie tylko e-mail marketing, ale też m.in. Facebook Ads). Co ciekawe, jest to jedyny polski software w zestawieniu. W GetResponse plan podstawowy kosztuje 41,1 zł miesięcznie.
Do zalet tego narzędzia zaliczymy:
- możliwość pełnej anonimizacji danych osobowych (zgodne z RODO),
- całodobowy system obsługi klienta.
Wady systemu to m.in.:
- wysoka cena (pełna funkcjonalność przekracza koszt 4000 pln rocznie),
- brak automatycznego zapisywania szablonów.
Przy dużych projektach brak automatycznego zapisywania szablonów newsletterów może być uciążliwy z punktu widzenia agencji marketingowej, która obsługuje wielu klientów. Warto odnotować jednak, że zgodność z działaniami RODO pozwala dopasować narzędzie do polskich wymogów prawnych, a całodobowy system wsparcia klienta umożliwia rozwiązanie ewentualnych, niespodziewanych problemów technicznych.
(źr: widok z panelu, zdjęcie własne)
Freshmail
System pozwalający na zarządzenie bazami danych, tworzenie na ich podstawie dedykowanych kampanii (np. zgodnych z zainteresowaniami odbiorcy) i pozwalający na personalizację treści maila. Freshmail posiada wtyczki, które umożliwiają zaangażowanie zespołu lub zewnętrznych firm w działanie. Cena użytkowania to 50 złotych za 1000 odbiorców.
Do zalet Freshmail zaliczymy:
-
realizację responsywnych szablonów (dopasowanych do wyświetlania na różnych urządzeniach),
-
integrację z różnymi systemami CRM.
Freshmail nie jest pozbawiony wad. Wśród tych najbardziej uciążliwych użytkownicy wymieniają m.in.:
-
brak stabilności przy dużym obciążeniu,
-
ograniczony suport.
Szczególnie problematyczne może być ograniczone wsparcie techniczne, które wg opinii nie radzi sobie z rozwiązywaniem prostych problemów np. przy konfiguracji. Z kolei integracja z CRM-ami (również z wykonanymi pod specjalne potrzeby klienta) zwiększa wszechstronność narzędzia i potencjał automatyzacji.
Mailchimp
Jedno z najpopularniejszych i najbardziej złożonych narzędzi do e-mail marketingu. Poprzez szczegółowy system analityczny ułatwia przygotowanie zindywidualizowanej kampanii o wysokim współczynniku konwersji. Mailchimp pozwala m.in. na analizę zachowania użytkowników podczas zakupów, czy skorelowanie z systemem obsługi klienta. Istnieje możliwość korzystania z darmowego planu oprogramowania Mailchimp, natomiast przy wysyłaniu wiadomości do 500 adresów zapłacimy 19 euro miesięcznie.
Użytkownicy Mailchimp podkreślają, że oprogramowanie ma wiele ciekawych rozwiązań. Co zaliczymy do tych zalet?
- System ma kreator mailingowego landing page.
- Mailchimp wspiera wykwalifikowane wsparcie techniczne.
- Narzędzie ma możliwość integracji z klientem pocztowym hostingodawcy.
Do wad Mailchimp możemy zaliczyć z kolei:
- skomplikowany interfejs (dla prostej wysyłki newslettera dla małych firm polecamy wcześniejsze propozycje).
- software dostępny jest wyłącznie w języku angielskim.
Mailchimp jest idealnym rozwiązaniem na większą skalę, gdyż jego funkcjonalność jest zdecydowanie najbardziej rozbudowana spośród wszystkich programów.
Constant Contact
Oprogramowanie ułatwia dotarcie do klientów, a także regularny kontakt z nimi. Można je zsynchronizować np. ze sklepem internetowym. Narzędzie posiada zaawansowany system przygotowania wiadomości mailowej, automatyczną wysyłkę i możliwość skutecznego dopasowania maili do potrzeb ich odbiorców.
Koszt tego narzędzia wynosi w najtańszym wariancie około 100 złotych miesięcznie, a wersja próbna działa tylko przez 30 dni. Co zaliczymy do zalet narzędzia Constant Contact?
- Jedna z najwyższych skuteczności dostarczania maili na rynku.
- Funkcja importowania kontaktów z MS Office.
Do wad Constant Contact użytkownicy zaliczają:
- okrojoną liczbę pakietów. Do wyboru są zaledwie trzy rodzaje abonamentu. Nie powinno to jednak przeszkadzać w efektywnym użytkowaniu oprogramowania.
Wszystkie wskazane wyżej narzędzia można dopasować do własnych potrzeb pod kątem m.in. czasu i liczby wysyłanych maili, a także sparować je z posiadaną skrzynką mailową na domenie firmowej (nawet opartej na mniej popularnym kliencie pocztowym).
Oczywiście, na rynku dostępne są też inne rodzaje oprogramowania, które można przetestować – warto jednak zacząć od wskazanych TOP5 narzędzi do e-mail marketingu, gdyż są to najbardziej sprawdzone rozwiązania. Niezależnie od konkretnego wyboru, jedno jest pewne: kampania mailingowa oparta na skutecznym narzędziu jest bardziej efektywna, tańsza i mniej czasochłonna.